• iulian@investestecorect.ro

3 metode sa-ti invingi teama de a vorbi in public plus HOBBY SPEECH BONUS

3 metode sa-ti invingi teama de a vorbi in public plus HOBBY SPEECH BONUS

203161

DALE CARNEGIE spunea ca exista patru cai, si numai patru, prin care putem avea contact cu lumea.

“Suntem evaluati si clasificati in functie de ce facem, cum aratam, ce spunem si cum o spunem“.

 

Cele mai mari 3 temeri ale omului sunt, in ordinea persistentiei emotionale, urmatoarele :

 

-frica de a vorbi in public

-frica de esec

-frica de moarte

Astazi vom “trata” frica de a vorbi in public si in urmatoarele articole le vom trata si pe celelalte doua .

 

Fie ca vrei sa fii un bun speaker, sau sa te pregatesti pentru a inregistra cd-uri motivationale cu vocea si entuziasmul tau, vei avea de-a face cu audienta, care va specula fiecare mica greseala .

E aproape imposibil ca la un moment dat sa nu fie fiecare dintre noi pus in ipostaza de a vorbi in public.

Fie ca e vorba de un speech la nunta unui prieten, sau de un meeting la o sedinta operationala, va trebui sa ai “cuvintele la tine” si mai mult decat atat sa fii sigur ca celalti au inteles ceea ce ai transmis. Ai si si varianta cereri de feedback dupa speech, insa nu de multe ori ai ocazia sa ceri acest feedback  ci doar in cazul in care decizi ca vrei sa-ti castigi banii din speech-uri.

E nevoie sa-ti faci curaj si sa crezi ca poti tine un discurs. Cu siguranta poti, insa nu vei putea din prima sa-ti controlezi eficient emotiile .

Mai important decat curajul, este organizarea.

Frica e absolut normala, aceasta reprezentand un scut de aparare asupra constientului.

Ceva de genul, ce vor crede ceilalti despre mine daca voi da gres-?

Organizarea, iti va genera incredere in sine si in discurs si mai ales ii va capta pe ascultatorii tai.

Deci, in prima faza nu te gandi cum sa-ti ti emotiile sub control ci focuseaza-te pe ceea ce vrei sa transmiti intr-un mod cat mai organizat. Asta ar trebui sa-ti mai tempereze din teama.

Asa ca astazi iti spun cat pot de scurt, ce e nevoie sa faci, astfel incat sa reusesti sa captezi atentia “lor” si atat cat vorbesti sa incerci sa-ti contolezi emotiile, astefel incat ideiile tale sa ajunga clar si concret la „publicul tau”.

203161

HOBBY SPEECH

Pana sa intram in detalii clare si ferme,  inainte de a incepe un speech vorbeste despre hobby-ul tau cel mai important. Vorbeste despre el natural si o sa constati ca publicul tau este pur si simplu cuprins de ceea ce spui si mai ales cum o spui. De ce crezi? E simplu, generezi atat entuziasm incat i-ai cuprins pe toti. Asa ca ai voie sa fii tu insati si numai asa vei genera o aura pozitiva si entuziasta! Vorbeste despre hooby-ul tau!

 

1. METODA TRIUNGHIULUI CIRCUIT

 

a. Fiecare maniera de comunicare, indiferent unde si cu cine „o executi” reprezinta in esenta o relatie trilaterala (mesajul, emotiile, metoda).

 

b. Fiecare element din triunghi este cel putin egal ca importanta in ansamblul comunicarii.

 

c. Fiecare element al comunicarii pe triunghi le influenteaza pe celelalte doua si absolut toate elementele triunghiului sunt influentate de conjunctura si contextul comunicarii .

 

Feicare discurs are nevoie de o structurare .

Sa fii sigur ca oamenii care sunt atenti la tine, iti vor analiza: verbalul, nonverbalul si paraverbalul.

 

2. METODA “Spune-le”, pe toata durata prezentarii:

 

i. Spune-le ce o sa le spui

ii. Spune-le

iii. Spune-le ce le-ai mai spus

E un pricipiu simplu care te va ajuta sa intelegi ca la inceputul „prezentarii” le vei spune pe scurt despre ce vei vorbi, apoi le vei vorbi despre ceea ce le-ai spus in introducere, iar la final vei face un rezumat si le vei mai spune ce le-ai mai spus deja sub forma unui scurte recapitulari.

In continuare ai nevoie sa-ti structurezi totul pe timpi, timpi ce nu pot fi respectati 100% si aici depinde de interactivitatea celorlalti ce va genera automat pierderi din timpul prestabilit. Asta nu inseamna ca e rau, din contra e de bine, insa fii atent la timp .

 

O buna tehnica ce functioneaza in stabilirea timpului ( aici deja intram pe taramul managementului de timp ) este ;

3. METODA 40-40-20.

40% din timp acorda-l pentru discursul tau
40% din timp acorda-l pentru eventuale intrebari, feedback …
20% din timp acorda-l pentru rezumat, inchidere si puncte forte reiesite din discutie

Conteaza ceea ce le spui oamenilor in aceeasi masura in cat sa te asiguri ca ceea ce le-ai transmis a fost si inteles . (40-40) din pricipiul complet 40-40-20.

Rezumatul /recapitularea de 20% intareste 40-40 (timp pentru discurs-timp pentru feedback) si reprezinta  certitudinea ca 40-40 a fost „executat corect”.

 

Atentie maxima la cum se structureaza un discurs tinand cont de etapele pe care le-am invatat la compunere in clasele primare:

  • Introducere

-ice breaker-ul care este menit sa sparga gheata si tensiunea (un banc, o gluma, o povestioara comica)

-captarea atentiei cu tot felul de ancore stimulatoare pentru public

-prezentarea ta, cum ai ajuns in fata lor, ce faci la baza, rezultate concrete ale tale

-scopul prezentarii, ce vreti cu totii sa obtineti la final si aici ii intrebi si pe ei ce vor de la tine

-cat de important e subiectul

-ce e voie sau nu e voie sa faca ceialti in timpul discursului (reguli)

  • Cuprins

-o abordare clara asupra punctelor abordate

-argumetele relevante congruente in discutie

-interactivitatea (implicarea publicului)

-folosirea de glumite , povesti cu exemple

  • Incheiere

-repetarea temei / mesajului cheie (ce am invatat azi  important, learning points)

-integrarea mesajului din introducere in incheiere (ce s-a propus la inceput si ce s-a atins)

-daca subiectul /tema / mesajul aveau ca scop o actiune, recomnd-o tu imediat

 

Aceste principii nu-ti vor asigura succesul din prima povestioara, nici ice breakerul nu te va scapa de „capcanele intinse de public” insa te vor ajuta sa-ti structurezi bine un discurs si sa intelegi ca si aici e importanta disciplina. Nimeni nu s-a nascut invatat!

 

Fara frica, incearca iar daca ai dubii sau iti este peste mana, fa-o in prima faza cu prietenii tai care sunt dispusi sa te ajute. Cheama-i la tine acasa si apasa ”play”.

Eu zic ca exista doua feluri de speakeri si anume:
SPEAKER-UL PRAGMATIC care e chiar asa cum spune cuvantul – un difuzor care iti spune ce e important pentru tine – insa de fapt vrea sa cumperi ceva repede
SPEAKER-UL ENTUZIAST care prin emotiile si starile transmise te acapareaza, capeti incredere in el si cu prima ocazie buna vei cumpara ceva, fara ca el sa vrea sa cumperi ceva repede.

 

Un clip in timpul caruia nu mi-am putut controla emotiile. Se presupune ca ar fi cel mai bun speech tinut vreodata de catre un om.

[youtube_sc url=”http://www.youtube.com/watch?v=QKgNQPD9GJU” ratio=”4:3″ border=”1″ color1=”green” color=”white”]

 

Daca ti-a placut articolul, da share si spune-mi mai jos daca ai completari.

La DISCURS inainte!

PS: Nu-ti fie frica de perfectiune, n-o vei atinge niciodata.
Cu drag

Iulian

Leave a Reply

Cauta cele mai bune rezultate…

Citeste prima mea carte…

    AI GARANTIA 200%!

Asculta primul meu CD motivational…

    AI GARANTIA 200%!