• iulian@investestecorect.ro

Iti iau o grija de pe cap. Majoritatea clientilor au probleme

Iti iau o grija de pe cap. Majoritatea clientilor au probleme

Te salut!

Zilele acestea citeam un articol scris de Florin Campeanu, manager la Rentrop & Straton. Citeste editorialul.

Pe scurt, a avut o problema cu frigiderul si a sunat la o companie mare ce se ocupa cu reparatii, in astfel de cazuri.

A fost surprins, negativ de faptul ca o companie destul de mare, investeste intens si imens in publicitate la nivel national, insa din cate povestea si s-a si vazut, a uitat, probabil, sa investeasca in training de personal.

Si nu ma refer la training pe tehnici de vanzare, neaparat, ci, efectiv la training pe proceduri, apropiere de client, lucruri esentiale, situatii ce pot aparea spontan, scenarii.

Daca ma indrept acum catre partea de vanzari, oamenii ar trebui sa invete un simplu concept, iar apoi pot face si alt tip de vanzare in scopul cresterii satisfactiei clientului si implicit a cifrei de afacere.

Conceptul se numeste “PROBELMA-SOLUTIE“. Definit pe scurt, suna cam asa:

Majoritatea clientilor au probleme, iar eu (compania), am solutii, ma straduiesc sa vin cu solutii personalizate. 

Odata ajuns aici, urmatorii pasi pot fi indreptati catre vanzare, alta vanzare si alta incasare. Practic, recomandarile vor incepe sa curga…

Exemplul lui Florin, este unul de moment, insa, personal, am fost si inca sunt nemultumit de cum se pune problema apropierii de client. Rezolvarea problemei! Cum se finalizeaza cererile!? Asa gandesc clientii!

Unii oamenii de vanzari sunt incruntati, vorbesc mult, nu sunt orientati pe rezultat, nu sunt flexibili, nu au o influenta buna, si exemplele pot continua…

Ce te faci daca un om are toate “competentele” de mai sus? Il concediezi sau incepi sa investesti in el.

Ce te faci daca nu stii cum sunt de “slefuite” si asumate aceste “competente”?

Cum le descoperi?

Mie imi e de ajuns sa petrec o saptamana (2-3 ore/zi) cu un om de vanzari si sa vad la liniuta, urmatoarele competente:

  • orientare catre client
  • orientare catre rezultate
  • initiativa
  • impact si infulenta
  • flexibilitate
  • munca in echipa si colaborare,

iar in final, sa avem si un indice de potrivire cu pozitia pe care o are omul respectiv.

Si nu spun ca eu sunt cel mai bun si ca doar mie imi e de ajuns atat. Nu, am un sistem dupa care lucrez si o experienta care “ma recomanda”.

Totul profesionist, cu cifre si exemple concrete. Adica, fiecare competenta e atent studiata si inteleasa din discutii si poate si in teren (acolo unde-si desfasoara omul activitatea).

1471155_174146766119733_272157177_n

As putea spune ca e un amplu proces de evaluare ce poate dura intre 3-5 zile cu fiecare om in parte, iar in final totul va fi insotit de un feedback clar.

Apoi, va urma logic si parerea supervizorului/managerului si decizia daca merita sa se investeasca in om, sa se inceapa coaching si training sau omului i se va cauta si va fi integrat in cea mai potrivita pozitie in companie.

Iti place cum suna?

Ai vrea sa ai parte de un astfel de proces de evaluare in compania ta?

Vrei sa ai o imagine rapida, “out of the box” a echipei tale?

Solicita mai multe detalii in e-mail-ul tau sau intreba-ma mai multe prin telefon.

Aboneaza-te la newsletter

[mc4wp_form]

Sa auzim de bine!

Iulian Costea

COSTEA-1

Leave a Reply

Cauta cele mai bune rezultate…

Citeste prima mea carte…

    AI GARANTIA 200%!

Asculta primul meu CD motivational…

    AI GARANTIA 200%!