• iulian@investestecorect.ro

Nu esti magician dar poti face sa dispara clientii din baza de date . (Abracadabra e la indemana oricui)

Iulian Costea      0

Nu esti magician dar poti face sa dispara clientii din baza de date . (Abracadabra e la indemana oricui)

Sedintele operationale, lungi (poate prea lungi) de vineri sau luni , scot la iveala adevaruri triste, pentru anteprenorii ce detin si dezvolta afaceri in domeniul distributiei de produse sau servicii.

Nu vorbesc firme mari sau mici ci in general de afaceri.De la o simpla retentie reactivata (atunci cand incerci sa-ti recuperezi clientul) , pana la schimbarea furnizorului e doar un singur pas si e destul de corect ce se intampla.Omul/clientul, nu mai vrea sa lucreze cu tine , pentru ca nu mai vede in tine un partener (termen tehnic).La sedinta, managerul evalueaza aceste date ,ti le citeste si incearca sa dezvaluie de ce s-a ajuns aici.

 

Una din cauzele acestor adevaruri sunt angajatii .

 

La asta nu te asteptai deloc , asa-i ? Chiar tu , cel care prestezi back-office sau chiar front office esti de vina pentru ca omul cu care incerci sa tratezi si sa intorci o obiectie justificata , nu-l asculti pe acel ”nenea client”. Si cand spun nu-l asculti , te rog sa te mai gandesti odata daca asa e.Si mai gandeste-te inca odata daca nu cumva acel ”nenea client ” nu e unul din clientii care-ti plateste salariul si tu tocmai l-ai lasat sa scape. Managementul calitatii si al capitalului , bla , bla … ia-o asa “clientul iti plateste salariul” si asta ar trebui sa te faca sa gandesti lateral.

A asculta pe cineva , nu inseamna numai sa-l asculti ci inseamna sa-l intrerupi . Hai ca asta e tare … cum sa-l intrerup te intrebi , e de porc fraza asta Iulianeee .Si aici e punctul in care nu vrei sa citesti mai departe , dar totusi o faci.

N-am cum sa-l intrerup , pentru ca daca actionez astfel s-a terminat tot in secunda doi .Ia mai gandeste-te odata , nu cumva intrerupi pe oricine cand crezi ca ai dreptate ? Fi sincer , altfel chiar nu ai cum sa treci mai departe. Cand esti la o discutie si iti vine o idee “geniala” zici tu , nu intrerupi pe toata lumea s-o relatezi ?

Ziceam ca poti intretupe , da ? Exact poti intrerupe interlocutorul tau/clientul tau in mod activ , adica atunci cand simti ca are o problema , pentru ca in fond de asta discuta cu tine , poti intrerupe cu

” Cat de tare va deranjaza , ce anume va deranjaza cel mai tare , cat de des se intampla ” … etc . Intrerupi asa ? Empatizezi ? Te intereseaza ? Incearca sa faci asa , de maine sa zicem.

Sa nu-mi dai comment-uri ca sunt agresiv in acest articol … sau mai bine da-mi .

 

A doua si poate cea mai importanta cauza , o reprezinta ”demotivarea angajatului generata din surse interne sau externe ”.

 

Auzi la el ” demotivarea agajatului . Pai mai sus ziceai de angajat ca e de vina si acum o intorci pe dos ? Cine e de vina atunci cand apare demotivarea? De vina sunt ambele parti , cu mici exceptii , atunci cand una din parti e de “nereparat”.

Nu incerc s-o intorc pe dos , ci incerc sa o intorc pe toate fetele , motivul fiind simplu : tot mai multi clienti , trec la ”concurenta ” evident din motive strasnic intemeiate  . Atunci cand te simti neidreptatit sau ti s-a luat ceva ce odata puteai palpa , te reorientezi si cauti altceva mai bun. Si plec de la premisa , ca cu totii suntem la un moment dat clienti .

In punctul 1 ziceam de angajat ( adica de tine ) , ca poti face un client sa dipara din baza de date pentru ca asa crezi tu ca e just (esti nervos , ai alte preocupari , te-a suparat seful si vrei sa-i arati tu cine e seful , nu ai pregatirea sa faci retentie , etc…)

In punctul 2 zic de antreprenor ( adica de tine) , ca poti face un client sa dispara din baza de date , pentru ca asa crezi tu ca e just prin tratamentul pe care il aplici angajatilor tai , mainii tale drepte ( nu esti atent cu omul tau , nu-l pregatesti ,nu investesti in el , nu te pozitionezi ca un lider , nu-l ajuti , vrei de la el marea cu sarea , etc…)

Modul in care o faceti are un plan secundar , pe care tu , cel din punctele 1 si 2 il consideri secundar. Modul in care o faceti trebuie sa devina principal . Pentru client nu exista scuze , sau nu mai exista de mult scuze , nu mai accepta nimic. De ce ? Simplu , are alternative la aproape orice .

Incearca sa vezi in clientul tau (tu ,cel angajat) , un om , apoi un generator de venituri , apoi acelasi om care-ti plateste salariul .

Asta la punctul 1 .

Incearca sa vezi in angajatul tau (tu, anteprenorul)  , un om , apoi fa-l profesionist  investeste in el , apoi un generator de venituri , apoi acelasi om care intre timp a devenit profesionist pentru ca ai investit in el ( alftel cum?) si care iti aduce profit in buzunar , platindu-ti salariu . Angajaza-l motivat si ai grija sa nu-l demotivezi. In caz contrar , vei pierde clientul .

Asta la punctul 2.

 

In final veti avea de castigat si tu si tu si clientul .

Intre timp , stai calm … e doar o propunere .Daca nu-ti place n-o pune in practica .

Astept comentarii in jos-ul paginii si dintr-o parte si din cealalta .

Da share si pentru prietenii si clientii tai .

 

Iulian Costea

Leave a Reply

Cauta cele mai bune rezultate…

Citeste prima mea carte…

    AI GARANTIA 200%!

Asculta primul meu CD motivational…

    AI GARANTIA 200%!