• iulian@investestecorect.ro

Regula numarul 3 – “Tine in aer” o relatie amoroasa, si nu consuma nimic (din cele 10 reguli pe care le vei urma daca vrei sa devii o “supervedeta” in vanzari!)

Regula numarul 3 – “Tine in aer” o relatie amoroasa, si nu consuma nimic (din cele 10 reguli pe care le vei urma daca vrei sa devii o “supervedeta” in vanzari!)

 

Daca ai stii cat de greu imi este sa scriu acest articol, sunt sigur ca m-ai presa si mai mult sa-l scriu. O sa-ti imaginezi din titlu ca instig la relatii sexuale. Nici vorba de asa ceva, pentru ca odata consumata o partida de amor intre doi parteneri de afaceri, nu mai este nimic de facut dupa…

 

Atunci cand ti-e sete, intotdeauna bei apa sau lichide fara alcool (cel mult o bere), cand ti-e foame, intotdeauna mananci.

Nu e acelasi lucru in cazul in care stai pe balta cu undita-n apa in speranta ca prinzi pesti. Cand pleci de acasa la peste si esti intrebat unde mergi, raspunsul care este?

-Ma duc sa incerc sa prind peste!

                  sau

-Ma duc la peste, echivalent cu “stau pe balta”, sa vad ce iese!

Cam asa si in vanzari; cand ai pofta de vanzari nu declari ca te duci sa vinzi ci spui ca te duci in prospectare de clienti si la intalniri. Nu stii ce iese, corect?

Stiai ca in Romania, proportia vanzarilor “curate” e de 2%? Deci din 100%  vanzari realizate, 2% sunt vanzari facute “a-la-cart”, iar restul provin din: RELATIONARE, COMPENSARE, RECOMANDARE, etc…

Cand pleci  dupa prospecti sau direct la intalniri, ai un avantaj mare de tot. Esti rational tot timpul. Nu esti caine sa te prinda pasiunea amorului peste tot. Eu cand vad asa ceva pe strada (intre caini), chiar daca e un fenomen normal, mi se face greata.

In timpul intregii secvente a vizitei de vanzare: cand partenerul de discutie iti da fiori pe sira spinarii cand nu stiu in ce pozitie s-a asezat si nu-ti mai poti lua ochii de la acesta/aceasta…deja esti sclavul propriilor hormoni ce circula cu viteza maxima in interiorul tau. Uite asa generezi greata pentru clientul tau. Poate crezi ca e altfel. Stii cu cati oameni se vede un “cumparator”, intr-o zi?

Punctez ca vorbesc despre parteneri de dialog de sex opus.

Ti-am dat doua exemple scurte in care nu se stie ce iese, nu se stie daca iese ceva si mai ales, atunci cand simti ca iese, iesi si tu din context-ul initial. Nu ramane sclavul hormonilor si nu arata atata dorinta. Nu uita tema acestui articol. Vorbim deschis de ceea ce ar putea sa ti se intample. Nu nega ca ti se poate intampla!

Barbati si femei deopotriva sunt vanzatori in piata muncii. Deopotriva trec pe la clientii lor si invers (clientii trec pe la ei), in speranta ca vor genera cifre frumoase pentru firma si automat vor introduce in buzunarul lor “cifre” rotofeie si fumusele.

Un vanzator/ o vanzatoare cu experienta sau fara experienta, viziteaza sau e vizitat(a) saptamanal de minim 10 clienti. E asa?

Daca esti vanzator de sex masculin, din toate vizitele de pana acum, mi-e greu sa cred ca vreo “cumparatoare” nu s-a dat la tine. Cum ai reactionat?

Daca esti vanzatoare, din toate vizitele de pana acum, cati “cumparatori” de sex masculin s-au dat la tine? 10% e putin sau mult? 🙂

Sa stii ca nu rad deloc de tine. Si mie mi s-a intamplat, doar relationam, nu-i asa? Noi suntem deschisi…si maleabili.

 

Sa-ti spun ce se intampla atunci cand esti agasat/agasata pe acest topic si totusi nu se consuma “partida”:

 

-dai dovada de om echilibrat/vertical care-si cunoaste scopul si corpul

-“zidul” din jurul tau, dupa refuzul indirect nu risca sa crape

-intotdeauna, vei vinde mai mult si mai mult la clientul ce te agaseaza

-curiozitatea clientului fata de tine si portofoliul de produse creste exponetial cu neconsumarea “partidei”

-poti forta nota in directia voumului mai mare de vanzare, neriscand sa nu mai vinzi nimic

-nu vei fi aratat/aratata cu degetul niciodata

-te vei putea reintoarce mereu cu zambetul pe buze la clientii tai

-vei face cariera in domeniu si nu vei suferii depresii mai tarziu

-capul tau va sta mereu drept, neaplecat

-etc…

Am avut la un momenta dat o postare despre creier si Alain Cardon Mcc a scris un comentariu pe postarea mea; citez: “Dont leave home without it“.

 

Sa-ti spun ce se intampla atunci cand esti agasat/agasata pe acest topic si “partida” se consuma:

 

-vei fi aratat/aratata cu degetul de fiecare data de catre “ofertantul” tau si ceilalti clienti

-nu vei mai vinde decat conditionat/conditionata

-practic totul este invers a ceea ce s-ar intampla daca nimic nu se cosuma.

Problema de mai sus este exact ca un elefant roz intr-o camera pe care nimeni nu-l vede!

 

 

Exista situatii de genul acesta in fiecare zi, in fiecare secventa a vizitei de vanzare si oamenii au impresia ca e de datoria lor sa incerce.

Cei mai slabi, pica in plasa. Stim amandoi, ca s-au facut averi mari in context-ul de mai sus si mai stim ca treaba cu stima de sine, pentru unii e doar o chestiune mica si neagra pe o foaie mare si neagra, insa noi nu tratam asa ceva, cel putin nu aici si acum.

Promisiunea indirecta de implicare intr-o relatie amoroasa, trebuie sa fie doar in capul cumparatorilor ce se ocupa cu asa ceva. Dreptul tau, e sa stii ca lucrurile asa stau sa le tratezi ca atare si sa ai aceasta doza de rationament tot timpul la tine. Constientizeaza si foloseste-te de aceasta promisiune si ia-o ca pe un avantaj al procesului de vanzare.

Nu poti educa clientii sa nu-ti mai ceara sub o forma sau alata asa ceva, nici nu vrei sunt sigur de asta, pentru ca te ajuta acest aspect. Clientul tau iti intinde o ancora, la fel cum si tu ii intinzi lui. Daca te agati sau nu de ea, e strict treaba ta.

Tratam probleme, care stau mai tot timpul “in aer”, adica sunt nerezolvate, si te sfatuiesc pe tine sa tratezi tot asa, aceasta “problema” cu amorul, problema ce te poate ajuta… s-o lasi…in aer. Tine o distanta intre tine si el/ea de minim 1 – 1.5 metri.

Daca cumva ai “consumat partida”, stii ca nu mai e loc de intoarcere da? Nu mai trece pe la acel client, nu-i mai raspunde la telefon, suna-l tu intr-o zi si spune-i ca a fost o greseala. Atat, fara alte discutii! Vorbesc  despre acei clienti care chiar fac parte din “ruta” ta zilnica de prospectare, nu de un client cu care te-ai casatorit, aveti 5 copii si sunteti si fericiti. Mai sunt si cazuri in care: clienti s-au indragostiti de vanzatori si vice versa. S-au casatorit si duc o viata ca oricare alta. Doar socializam continuu, nu? 🙂

E foarte interesant si util pentru un vanzator amator sau profesionist sa stie ca are in baza personala, clienti ce vor altceva de la ei.

E simplu si ei stiu ca aici se pot intoarce cu usurinta oricand si pot vinde cu usurinta orice. Numai ca acesti vanzatori nu mai sunt deloc amatori sunt chiar profesionsti dintr-un singur motiv:

-NU AU CONSUMAT RELATIA AMOROASA, tin totul “in aer” si stiu ca daca o vor consuma, vor trece la “amatori”.

Asa ca, nu te razvrati si nu fa scene, cand un client/o clienta se da la tine si iti propune relatii, insa nici nu accepta nimic.

Daca vrei sa incerci sa mai rupi din cei 2% vanzari “curate” aplica “regulamentul” de baza.

 

Daca ai ceva de adaugat, scrie-mi direct pe facebook mai jos sau lasa-mi un mesaj la iulian@investestecorect.ro. N-ai trecut tu prin asa ceva, fiind implicat/implicata in procese de vanzare?

 

Citeste din acelasi set de 10 reguli:

REGULA NUMARUL 1 – ZAMBESTE NEINCETAT


Cu drag,

Iulian Costea

 

 

 

 

Leave a Reply

Cauta cele mai bune rezultate…

Citeste prima mea carte…

    AI GARANTIA 200%!

Asculta primul meu CD motivational…

    AI GARANTIA 200%!