• iulian@investestecorect.ro

Tanarul antreprenor PITESTEAN care a ajuns, in 4 ani, de la 4000 la 90.000 de euro, vanzari lunare

Tanarul antreprenor PITESTEAN care a ajuns, in 4 ani, de la 4000 la 90.000 de euro, vanzari lunare

E modelul de tanar care inspira.

E inspirational pentru ca vorbeste cu pasiune de tot ceea ce inseamna vanzari. Are o lejeritate in exprimare, de invidiat. Iti place de la prima intalnire. Si cand un om iti place, cumperi.

Asa a construit si afacerea pe care o pastoreste de 4 ani. Totul a plecat de la o nevoie.
Nu e sobru, zambeste des, si nu e deloc un tip complicat.

La 28 de ani, in anul 2011, pitesteanul Cosmin Iordache se lansa in afaceri. Pe atunci lucra in telecomunicatii la o multionationala.

Atras de vanzari si de online, ideea i-a venit repede si in martie, 2011 s-a apucat de treaba. A cautat un programator, a schitat un plan de afacere, a analizat atent piata din online, dedicata turismului, nu si-a facut scenarii negativiste si a conturat proiectul in ansamblu.

Nevoia a fost punctul de plecare.

10432123_881351651882791_7300052692591948227_n“Plecasem de la o nevoie pe care o identificasem si anume cei ce calatoresc dar mai ales cei ce nu prea calatoresc, au job-uri cu program prelungit, locuiesc in orase aglomerate, sufera de lipsa timpului, nu au timp sa se plimbe prin agentii pentru vacanta dorita sau ar dori sa prinda anumite promotii de vacanta dar nu stiu sau nu au timp sa urmareasca aceste promotii. In plus, nu exista niciun proiect online, in care erau integrate pachete de turism de genul transport + cazare in orasul X, cu toate costurile incluse.”

In acest fel, Cosmin identifica publicul tinta, stia ce trebuie sa faca, unde isi gaseste clientii, cum ii aduce la el si cel mai important, identificase metoda prin care clientii puteau achizitiona ofertele folosind cele mai simple metode.

A rezervat domeniul www.vacantereduse.ro, si a inceput sa actioneze.

Daca in primele patru luni a lansat un landing page ce continea doar un widget pentru pagina de facebook, un formular de inregistrare si o promisiune…: “Aboneaza-te pentru a afla primul cele mai tari promotii de vacanta”, in august a lansat si site-ul.

Aveau 11 oferte active.

Prima comanda ferma a venit la cinci zile de la lansarea site-ului.

Un city break la Praga cu 199 lei (3 nopti de cazare si mic dejun).

(2013.03.01) Vacante Reduse (Logo) vfinal

Cand imi povesteste, zambeste si se emotioneaza. 🙂

Acum site-ul www.vacantereduse.ro, are 500 de promotii active, constant

Are de ce sa zambeasca!

“In 2011, biroul nostru era situat intr-o camera la parterul unui bloc de aproximativ 15 mp. Aveam un singur angajat, un calculator achizitionat la mana a doua si o imprimanta.”

Trebuia sa genereze vanzari de 30.000 ron, lunar pentru a fi pe zero. Asta era targetul afacerii.

Vanzari generate in luna 1 – 20.000 ron

Vanzari generate in luna 2 – 24.000 ron

Vanzari generate in luna 3 – 18.000 ron

Cosmin a facut vanzari si identifica corect nevoile consumatorului, insa turismul era inca o bucata de pana uscata, nu stia exact cum sa satisfaca cel mai bine, nevoile consumatorilor de calatorie.

Comportamentul consumatorului din online, devenea o compententa puternica in fiecare zi pentru el si se simtea potentialul.

Fata de prima luna, luna a patra a venit cu o crestere de 400%

Vanzari generate in luna 4 – 80.000 ron

Punctul maxim in care Cosmin Iordache vorbeste de afacerea lui a fost atins.

A inceput sa vorbeasca liber, deschis, “poate si altii au nevoie sa inteleaga ce si cum facem”, imi spune la un moment dat. 🙂

In 2011 am fost prima agentie de turism online ce a integrat ca si metoda de plata, plata online cu cardul. Iar din 2012, am adus inca 3 metode de plata online in rate fara dobanda prin parteneriate incheiat cu Card Avantaj, Star BT si BRD Finance.

Astfel, inca din acel moment, ofeream 5 modalitati de plata clientilor nostri, 4 online cu cardul iar a 5-a prin factura proforma. La acea vreme, cred ca era singurul site ce oferea ca mijloace de plata aceasta diversitate. Repet, totul online pe site.

La sfarsitul anului 2012, pe VacanteReduse erau 40.000 de abonati. Acestia primeau constat pe adresa de email cele mai noi promotii de vacanta.”
In acest moment vacantereduse.ro, are 8 angajati, 120.000 de abonati si vanzari lunare de aproximativ 400.000 lei. Totul online.
In noiembrie 2014, de Black Friday au fost generate vanzari de aproximativ 250.000 lei intr-o singura zi.
La prima vedere ai zice ca e simplu.
City break-uri in Europa, sejururi in Bulgaria, Turcia, Romania dar si activitati de timp liber precum plimbari cu parapanta, scuba diving, sunt doar cateva promotiile din site.

“Am ajuns la aceste cifre foarte greu, au fost peste 3 ani cu multe provocari.

In 2011 daca ii spuneai cuiva sa-si cumpere vacanta online, se uita ciudat la tine.”

De fiecare data cand am o astfel de discutie imi place sa-mi intreb partenerii de dialog despre 3 motive/competente care-i califica sa faca ceea ce fac.

Cosmin a fost spontan.

“1. In acest moment pot vorbi si de notorietatea brand-ului, prietenii lor au vorbit despre noi.
2. Tarifele promotionale ale ofertelor
3. Faptul ca suntem proactivi. Cautam in toata lumea cele mai interesante destiantii si tarife, apoi le impachetam la tarife promotionale si le livram clientului direct in inbox. Iar din acest moment, clientul din 3 clik-uri isi poate achizitiona vacanta.”
Personal, sunt convins de cele 3 beneficii puternice ale www.vacantereduse.ro
Am vrut sa fiu pompos si sa-mi dea pentru cititorii mei, reteta. Nu prea mi-a iesit. 🙂

1451371_840965659254724_4794303923316089007_nL-am intrebat franc: Cosmin, Ce calitati trebuie sa aiba un antreprenor in primii ani? Ce trebuie sa faca prima data? Primul pas…”

Cosmin nu crede intr-o reteta si vede acest subiect ca pe unul tabu. Considera ca multi iau reusita ca pe o sansa, insa sansa tine de oportunitate, iar oportunitatea de initiativa, asa ca tot la nivel de individ si competente personale ajungem.
“Iulian, o idee de afacere se naste dintr-o nevoie identificata in piata.”
Fraza de mai jos, m-a convins ca, acest om stie sa impace afacerea cu umorul. Si are si umor. Spirit antreprenorial are din plin.
Eu as fi putut sa vand si ace de cusut, daca constatam ca cei de langa mine umbla in pantaloni cu buzunare rupte, iar cand vin seara acasa bani le scapa din ei. Si gandeste-te ca acele ace ar putea costa mai mult decat pantalonii, daca prin ele, potentialul client nu mai pierdea banii din buzunar.” :)”
Concret, Cosmin face un rezumat.
“Antreprenorul, mai ales in primii ani, trebuie sa cunoasca foarte bine business-ul pe care-l face, sa cunoasca ce plus de valoare ofera acest business clientilor lui, de ce aleg clientii sa vina la el si sa-si creeze o echipa buna.
Sa priveasca business-ul lui in fiecare zi ca si cum l-ar privi o persoana care a aflat pentru prima data de el.
Sa evite cat poate de mult subiectivismul. Si evident sa creeze proceduri.”
Sa auzim numai de bine si spor in aplicare!
cats
Iulian Costea
 COSTEA-1

 

Leave a Reply

Cauta cele mai bune rezultate…

Citeste prima mea carte…

    AI GARANTIA 200%!

Asculta primul meu CD motivational…

    AI GARANTIA 200%!